De zoektocht naar een nieuwe naam kreeg eind vorig jaar een vliegende start met een oproep aan het publiek om mee te denken. De respons was overweldigend. Net geen 4.000 suggesties werden ingezonden. Opvallend genoeg dook ‘Dome’ in verschillende varianten honderden keren op. Een bevestiging dat deze naam niet alleen resoneert met de fans, maar ook perfect aansluit bij de grandeur en grootsheid van de zaal.
De keuze voor ‘Dome’ is geen toeval. Het is een internationaal herkenbare term die eenvoudig uit te spreken is en al decennialang wordt gebruikt voor grote, iconische arena’s en stadions. Denk aan Ziggo Dome in Amsterdam, Tokyo Dome, Caesars Superdome in New Orleans - namen die meteen een beeld oproepen van indrukwekkende locaties waar onvergetelijke momenten worden beleefd, waar magie op het podium ontstaat. AFAS Dome blijft trouw aan die belofte. De naam weerspiegelt de grootsheid van de zaal en symboliseert ook de toekomst. Een toekomst vol innovatie, topentertainment en beleving op het hoogste niveau.